Instruktorzy i Słowo Boże


        "Czy moje słowo nie jest jak ogień - wyrocznia Pana - czy nie jest jak młot kruszący skałę?" (Jer 23,29) Takie właśnie jest Słowo Boże, które my - instruktorzy czytamy, rozważamy i wedlug niego straramy się żyć. Pragniemy aby ono nas prowadziło, było naszą lampą. "Twoje słowo jest lampą dla moich stóp i światłem na mojej ścieżce" (Ps 119,105)
          Wszystkim instruktorom zaangażowanym w prowadzenie zastępów SK w Kudowie-Zdroju składam serdeczne podziękowania: niech Bóg, który doprowadził nas do zakończenia próby szczepu prowadzi nas i błogosławi naszym rodzinom i daje światło we wszystkich naszych zaangażowaniach.
              Słowo, które zostało nam dane w dniu zakończenia próby jest bardzo bogate i jest dla nas darem i zadaniem. Spójrzcie sami:
I czytanie
"Albowiem tak mówi Pan Bóg: Oto Ja sam będę szukał moich owiec i będę miał o nie pieczę. Jak pasterz dokonuje przeglądu swojej trzody, wtedy gdy znajdzie się wśród rozproszonych owiec, tak Ja dokonam przeglądu moich owiec i uwolnię je ze wszystkich miejsc, dokąd się rozproszyły w dni ciemne i mroczne. Ja sam będę pasł moje owce i Ja sam będę je układał na legowisko - wyrocznia Pana Boga. Zagubioną odszukam, zabłąkaną sprowadzę z powrotem, skaleczoną opatrzę, chorą umocnię, a tłustą i mocną będę ochraniał. Będę pasł sprawiedliwie. Do was zaś, owce moje, tak mówi Pan Bóg: Oto Ja osądzę poszczególne owce, barany i kozły"  (Ez 34,11-12.15-17)
Co my na to?
Słowo trzeba rozważyć, a potem wprowadzić w życie światło tego Słowa. Słowo I czytania mówi nam o tym, że Jezus jest Pasterzem, który będzie pasł swoje owce, będzie je (nas) układał na legowisko, zagubione odszuka, zbłąkane sprowadzi spowrotem, skaleczone opatrzy, chore umocni, a tłuste i mocne będzie ochraniał. 
        Jezus - Dobry Pasterz chce realizować swoje zapewnienia rękoma nas - instruktorów, nas rodziców, nas pasterzy, któzy mają misję od Niego samego. Po oddaniu swojego życia Jezusowi i po wypowiedzeniu słów: "z Jego pomocą uczynię wszystko, aby służyć Bogu..." wiemy, jak mamy to realizować. Czuejmy, że nasze zadania mamy upodabniać do tych, o któych mówi prorok Ezechiel w czytaniu, które słuchaliśmy w czasie sobotniej Eucharystii. 
 dh Jarosław Komorowski

Komentarze