"Pilnowaliśmy Jezusa" - warta przy Grobie Pańskim



            W tym roku po raz kolejny dane nam było uczestniczyć w służbie przy Grobie Jezusa w Parafii św. Bartłomieja Apostoła w Kudowie-Zdroju. Dla wielu był to czas doświadczania szczególnej bliskości Jezusa.
           
Pierwszy raz
       Mimo, iż w ubiegłym roku Skauci Króla w Kudowie-Zdroju trzymali wartę przy Grobie Jezusa, to jednak dane mi było wprowadzać warty. Sam nie stałem przy Grobie, nie "pilnowałem Jezusa". W tym roku, w Wielki Piątek miałem tę możliwość po raz pierwszy. To ważny dla mnie czas. 
Kto kogo pilnuje
       Oprócz modlitwy uwielbienia, adoracji starałem się po prstu być. Jak św. Jan, który trzymał głowę na boku Chrystusa. Być w czyjejś obecności, cieszyć się nią. Jednak przychodziły różne myśli, porównania, natchnienia. Jedną z nich była myśl o tych pierwszych strażnikach, którzy pilnowali Grobu Jezusa, mieli za zadanie pilnować, aby nikt, a zwłaszcza apostołowie, nie przyszedł i nie wykradł ciała Pana. Pilnowali Jezusa. Ale czy aby na pewno? A może trwając tak przy Grobie Chrystusa zaczęli słuchać, i poszukiwać, może po prostu nabrali takiego nastawienia serca, że bardziej pozwolili się znaleźć Jemu, niż Go szukali? Tak - ja również chcę pozwolić Jezusowi, aby mnie znalazł, wziął na ręce i zaniósł jak zagubioną owcą do stada...
Nauczyć skautów trwać w bliskiej relacji z Jezusem
          Po tym kiedy kogoś poznamy przychodzi czas na podjęcie decyzji: z dalej z tą znajomością. Oczywiście nie wszystkie realcje końćzą się przyjaźnią, a tym bardziej małżeństwem. Jeśli chodzi o wyjątkową relację, jaką jest relacja z Jezusem, naszym Bratem za zarazem Zbawicielem to po etapie przyprowadzenia, czy przyjścia skautów do Chrystusa jest etap bardzo ważny, wcale nie łatwy, na pewno wymagający: uczenie trwania w relacji z Jezusem. Jak to uczynić? Którędy wiedzie droga do realizacji tego jakże ważnego celu nadrzędnego Skautów Króla? Z pewnością ważne jest świadectwo instruktorów, rodziców, starszych skautów. Ważna jest modlitwa wspólnotowa, spotkania, biwaki i obozy, gdzie trwanie w relacji z Jezusem jest codziennością piękną i pociągającą. Dodatkowo należy dodać, że aby trwać z kimś w relacji, trzeba
słuchać, a nie tylko mówić...
               "Włączyć się na odbiór", pozwolić sobie, aby Ten, który kocha nas miłością największą, mógł mówić do naszego serca. W czasie tego wyjątkowego rodzaju adoracji, jakim jest warta przy Grobie Jezusa nadarza się taka okazja, aby słuchać Przebitego Serca Jezusa, aby mówiło Ono wprost do naszego serca...
        O Jezu, cichy i pokornego serca, uczyń serce moje według Serca Twego!
dh Jarosław Kmorowski

Komentarze